poniedziałek, 6 października 2014

Fejsbukowi ekshibicjoniści

"Hura! odebrałam już akt małżeństwa"

"Julcia sama stoi!"

"Jutro czeka nas wspaniały dzień"

fot. internet

Facebook'owa tablica zachęcając nas do wrzucania postów pyta nas "O czym teraz myślisz?". Ale czy na prawdę musimy obnażać się z każdą najintymniejszą chwilą naszego życia?

 

Cenię sobie swoją prywatność. Facebook jest portalem społecznościowym na którym jest zarejestrowana ja- nie moje dziecko. Wszystko co wrzucam tyczy się mnie i robię to na swoją odpowiedzialność, decydując tym samym o poziomie swojej prywatności w sieci.
Jestem przeciwniczką umieszczania dzieci na facebook'u i mojego dziecka tam nie ma. Co więcej nie ma tam żadnej informacji o tym co się dzieje z moim dzieckiem.

Nie oceniam rodziców, którzy dzielą się zdjęciami czy opisami swojego malucha, tak samo jak nie oceniam ludzi bezdzietnych, którzy piszą co dokładnie w danej chwili i z kim robią.

Ale na litość boską....trochę prywatności! Mam znajomą, której nie widziałam od gimnazjum, a wchodzą na jej profil wiem wszystko...ile ma dzieci, w jakim wieku, kiedy wyszła za mąż, co lubią jej dzieci, gdzie byli na wakacjach, co robią jej dzieci. Wiem tyle, ile powinnam wiedzieć widując się z nią przynajmniej raz w tygodniu.

Fejsbukowy ekshibicjonizm jest coraz powszechniejszy. To straszne, że ludzie chcą, żeby 300 znajomych (większość bardzo dalekich) wiedziała gdzie i z kim w tej chwili są, w którym klubie i jakiego drinka piją. Często słyszę, że matki są nienormalne, bo popadają w obsesję na punkcie dziecka i wrzucają wszystko do sieci, a może inni nie chcą o tym czytać. A ja się nie zgadzam, bo tak samo nie chcę czytać o kupie dziecka mojej koleżanki, jak i o tym pod którym klubem kolega pozbył się zjedzonego wcześniej posiłku.

Facebook i inne portale odzierają nas z prywatności. Ja nie decyduję o prywatności mojego dziecka. Może za kilkanaście lat moje córka będzie miała tysiące zdjęć z wakacji w sieci, ok. Ale może nie będzie chciała dzielić się swoim życiem z innymi, a ja nie chcę jej tej prywatności już teraz odbierać.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Chcesz mi coś napisać? Chciej!

}, 10); Copyright © 2014 Dwa plus+

Distributed By Blogger Templates | Designed By Darmowe dodatki na blogi